20 Ağustos 2010 Pazar
YÜKSEL ŞEN
Şirin Ünye Gazetesi'nin 50. Kuruluş Yıldönümü ve Prof. Dr. sayın Sait Kapıcıoğlu ile Ünye'de iki gün
Çiçeklerin albenisi ve o nefis kokuları insanı büyülüyor adeta.
Hayli konakladığımız bu görkemli bahçeye veda ederek, Sait Bey'le Ünye'ye iniyoruz.Bir lokantaya uğruyor, sonra HOTEL GRAND KUŞÇALI'YA gidiyoruz.Burada çaylarımızı içerek biraz dinleniyoruz. Sait Bey , bahçe ve evde çalışan işçilere nezretmek üzere,otelden ayrılıyor.Ben bu boşluktan yararlanarak , değerli dostum rahmetli şekerci Tevfik PİŞKİN'İN torunu, Belediye Bahçeler Müdürü Sayın Tevfik PİŞKİN müstesna güzelliklerini temaşa ediyorum. Aynı günün akşamı, Sait Beyle tekrar buluşup KUŞÇALI otelin en üstünde doğa ve deniz manzaralı o görkemli restoranında cam kenarında, Sayın İ.Hakkı YILMAZ, Sayın İsmail GÜVEN, Sayın Recai HAMARAT'IN oluşturduğu masaya, Sait beyle birlikte oturuyoruz. Aman efendim: Buradan kentin görüntüsü pek romantik, pek şairane, tek kelimeyle muhteşem. Bir zamanlar, Ünlü Fransız Romancısı PİYER LOTİ, İstanbul'a gelmiş, ismi sonradan PİYER LOTİ TEPESİ olarak değişen mahalle olarak çıkarak, Haliç1in ve İstanbul'un güzelliklerini seyretmiş gördüğü bu namutenahi, olağanüstü güzellikleri eserlerinde anlata anlata bitirememiş. İşte: HOTEL GRAND KUŞÇALI'dan ÜNYE'nin gece görüntüsü bu kadar harikulade. İlerleyen saatlerde, Sait Bey, Yüksel Abi yarın buluşuruz diyerek, otelden ayrılıp eve gitti. Ferdası gün ben erken kalkıp, Dönerçeşme Meydanı'na Sayın KAPICIOĞLU'nun yaptırdığı muhteşem küreleri tetkik etmeye koyuldum. Dönüşlerini yakından izledim. Harika bir hizmet bu küreler meydana renk katmış, sonra gazeteye uğradım. Sayın KARADUMAN' la ve çalışan diğer personelle söyleşi yaptık. Bu arada, gazetenin telefonu çaldı. Benim orada olup olmadığımı soruyorlardı. Telefonu açan, ÜNYE' nin elit kişilerinden, kibarlık timsali, emekli öğretmen Sayın Mehmet YILMAZ beyefendi imiş. Yüksel Bey, Sait Bey telefon açtı. Sizi gelip alacağım, birlikte, evine gideceğiz dedi. Biraz sonra da YILMAZ arabasıyla gelip, bulunduğum yerden beni aldı, rahmetli BOLPAÇA MAHMUT Efendi'nin kahvehanesinde bizi bekleyen, ortaokul arkadaşım, şu anda ÜNYE TİCARET BORSASI GENEL SEKRETERİ Sayın Nadi ÇOLAKOĞLU' nu da arabaya alarak, Sayın KAPICIOĞLU' nun evine gittik. O'nu da aldık şehre geri döndük. Niksar Caddesi'ne gelince Sayın KAPICIOĞLU, arabayı kullanan Sayın YILMAZ' a direksiyonu Kale'ye çevirmesini söyledi. Biraz sonra, arabamız, şimdilerde ÜNYE'nin mahallesi olan ÇATALPINAR' da KALEDİBİ ET LOKANTASI'nın park yerinde durdu.

Bu Haber 1616 Kişi Tarafından Okundu.