19 Ekim 2010 Pazar
MUSA Ö. KIROĞLU
Sn. Yankuncu'ya ettiğimiz teşekkürü geri alıyoruz..
musakiroglu@mynet.com

Bilindiği gibi önceki hafta sonu Ünye'de Avrupalı gazetecilerin bir ziyareti olmuştu. Gezide Ünye, görülmesi-gezilmesi gereken birkaç yönüyle bu gazetecilere gösterildi.

 

Tabi geziden amaç, bu gazetecilerin geriye döndüklerinde, memleketlerinde buraları yazmalarını sağlamak, buraları anlattırmaktı. (Ki tabi olumlu şeyler yazmalarını temenni ediyoruz.) Dolayısıyla buraların turizmine katkı yapmaktı.

 

Onları bilemeyiz, ama bize göre her şey güzel oldu, olumlu oldu.

 

*************           ************

 

Peki,  bu gezi hangi şartlarda gerçekleşti? Gezinin arkasındaki esas kahramanlar kimlerdi?

 

Birincisi Sn. Doğan Tılıç'mış, onu daha önce öğrenmiştik. Avrupa Gazeteciler Birliği'nin Türkiye Temsilcisi olan Sn. Tılıç, geçmişinde Mesudiyeli olan, sonrasında Niksar'da yaşayan bir aileye mensup bölgeden hemşerimiz birisi.

 

Sn. Doğan Tılıç'ın bölgeden birisi olması ve bölgesini seven bir hemşerimiz olması Avrupalı gazetecilerin Ordu'ya gelmesini sağlamış.

 

************           ************

 

İşin Ünye bölümüne gelince…

 

Bu gazetecilerin Ordu'dan Ünye'ye getirilmesi ve şehrimizde ağırlanışı Sn. Doğan Tılıç'ın dostu Ünyeli hemşerimiz, İstanbul'da bulunan Ünyeli Sanayici, İşadamları ve Yöneticiler Derneği (ÜNSİYAD) Başkanı Sn. Kemal Yankuncu başta olmak üzere birçok Ünyelinin özel girişimleri, ilgileri ve katkıları ile gerçekleşti. Böyle biliyoruz.

 

************            ************

 

Buraya kadar tamam..

 

Adamlar geldi, Ünye'yi gezdi, döndü gitti.

 

Biz de böyle üst perdeden, uluslar arası düzeydeki bir geziyi geniş bir ekiple izledik, gazetelerimizde elden geldiğince haber yaptık, anlattık.

 

Ayrıca Ünye Kent ve Şirin ÜNYE gazetelerinin Yayın Kurulu Başkanı, Genel Yayın Yönetmeni ve Başyazarı olarak ben de köşemde geziyi ele aldım. Böylesi bir gezinin Ünye için önemine dikkat çektim.

 

Ayrıca, Ordu'ya gelen gazetecilerin Ünye'ye gelmelerini sağlayan ÜNSİYAD Başkanı Sn. Kemal Yankuncu ile dernek Genel Sekreteri Av. Sn. Kadir Özdemir'e Ünyeli hemşerileri olarak teşekkürlerimi sundum.

 

************           ***********

 

Buraya kadar da tamam..

 

Ancak bir şey yaşanmış ki, ben bunu geçtiğimiz Cumartesi akşamı Gazete Yayın Kurulu toplantımızda öğrendim

 

Gazetecilerin dönmesinin ardından bizim gazetede yaptığımız haberi okuyan ÜNSİYAD Başkanı Sn. Kemal Yankuncu, meğer açmış telefonu gazetelerimizin Yazı İşleri Müdürü Sn. Hacer Coşkun'a veryansın etmiş.

 

Sebep ise neymiş biliyor musunuz? Haberin içinde kendi derneklerinin adının geçmemesiymiş. Kemal Bey, geziye katılan milletvekilleri, belediye başkanlarının adı yazılmış ta kendi dernek adları niye yazılmamış.. İşte buna içerlemiş, öfkelenmiş açmış telefonu “sitem” adı altında tepkilerini “sunmuş” Sn. Başkan Kemal Yankuncu.

 

************           *************

 

Ben bütün bunları dedim ya, daha sonra Yayın Kurulu toplantısında öğrendim. Böyle bir şeyden haberim olmadığı için tuttum bir de saf saf köşe yazımda ÜNSİYAD Başkanı Kemal Bey'e Yayın Grubu ve hemşerileri olarak teşekkür ettiğimizi belirttim.

 

Kemal Bey'in, hangi hak ve hadden hareketle gazetemizi arayıp hesap sorduğunu çok ciddiye almadan bir başka konu üzerinde durmak istiyoruz.

 

Dedim ya, hani ÜNSİYAD Başkanı olarak Kemal Bey'e teşekkür etmiştik. İşte bu teşekkürü geri alıyoruz.

 

Niye mi? Çünkü biz, Kemal Bey'e, dernek yöneticilerine memleketi Ünye'ye katkı yapmak, Ünye'yi tanıtmak için Avrupalı gazetecilerin Ünye'ye getirilmesindeki rolünden dolayı teşekkür etmiştik.

 

Ancak gazetemize ettiği telefon gösterdi ki Kemal Bey'in bu gezideki asıl maksadı Ünye'yi tanıtmak değil, Başkanlığını yaptığı ÜNSİYAD'ı tanıtmakmış. Düşünün, Kemal Bey'in gazetemizde Avrupalı gazetecilerin Ünye'ye geldiği ile ilgili habere bir sözü yok. Ama haberde ÜNSİYAD adının geçmemesine çok sözü var.

 

Bu da gösteriyor ki, Sn. Başkan'ın bu gezideki asıl gayesi Ünye'nin tanıtılması değil, bu geziden hareketle derneğinin tanıtılmasıymış.

 

İşin bu noktası ayrıca kafalarda bazı soru ve şüphelere yol açıyor. Sakın Kemal Bey, ÜNSİYAD adı geçmemiş, derken ÜNSİYAD Başkanı olarak kendi adının geçmemesinden rahatsız olmasın?

 

Şunu belirtelim; biz bu gezide Ünye'yi tanıtmak isteyenlere ve dolayısıyla ÜNSİYAD Başkanı Kemal Yankuncu'ya teşekkür etmiştik. Ancak, edilen telefon gösteriyor ki Kemal Bey'in asıl gayesi ÜNSİYAD'ı, Allah bilir belki de bu şekilde kendini tanıtmakmış.. Yani kafamız fena karıştı..

 

Dolayısıyla biz ettiğimiz teşekkürü şimdilik geri alıyoruz.

 

Ancak şunu özellikle belirtmek istiyoruz. Kemal Bey, böyle kafaları karıştırmadan.. Bütün saflığı ve açıklığı ile eğer bir gün sırf Ünye için gayret sarfettiğini gösterirse söz, o zaman bu teşekkürü kendisine yine iade edeceğiz.



Bu Haber 3064 Kişi Tarafından Okundu.
YORUMLAR
Başlık : Yoruma cevap Tarih : 21 Ekim 2010 / Pazar Üye Adı :Musa Ö. Kıroğlu
Ayhan Bey, Yazınızdaki virajdan, yan yatırmadan, kazadan ve kamyondan bir şey çıkaramadım. Daha doğrusu bir şey anlamadım. Yalnız şunu belirteyim; Sn. Yankuncu'ya teşekkürü eden biziz, bu teşekkürü geri alan da biz.. Teşekkür ederken kamuoyu ile paylaşmıştık, teşekkürü geri alırken de kamuoyu ile paylaşmayı uygun gördük. Bu daha çok bir duyuru yazısıydı. Duyuru yapma ihtiyacı hissettik, kamuoyuna duyurumuzu yaptık o kadar. Artık bu konuda başka bir diyeceğimiz yoktur. Ancak şunu özellikle vurgulamak istiyorum, biz yayın grubu olarak Ünye'ye yapılan gazeteci ziyaretinden ziyadesiyle memnunuz. Bunu zaten yaptığımız haberlerde, yorumlarda ifade ettik. Bizim üzerinde durduğumuz püf noktası, bu kadar haber ve yorumla olayı kamuoyuna mal etmişken, birisinin çıkıp (haberin ilkinde ve tekinde) neden başkalarının adı var da, benim "derneğimin" adı yok tepkisidir. Biz bir yayın kuruluşuyuz, basınız. Haberlerde ama unutarak, ama bilerek, ama başka bir takım nedenlerden bazı atlamaları yapma hakkına sahibiz. Bu hakkımızı kullanırız ya da kullanmayız, bu baştan sona Yayın Kurulumuzun bileceği, karar vereceği bir konudur. Kaldı ki ilk haber sonrasındaki diğer haberlerde ve yorumlarda söz konusu dernek başkanının adı zikredilmiş, yorumlarda da kendisine teşekkür edilmiştir. Bu sayın başkan, acaba bu yazıları görmemiş mi? Neden arayıp, telefondaki sert ve olmaması gereken üslubundan dolayı Yayın Kurulu Üyemizden özür dilememiş? Ben Sayın Yankuncu'yu şahsen ne biliyor, ne de tanıyorum. Konuyu telefonla geçtiğimiz Pazar günü aynı dernekte birlikte çalıştıkları akrabam olan Sn. Av. Kadir Özdemir'le paylaştım, kendisine, yaptığımız teşekkürü Salı günkü köşe yazımda geri alacağımızı belirttim. Dediğim gibi bu bir duyuru yazısıydı, edilen teşekkürün geri alınmasıydı. Bu da bizim en insanı, en doğal hakkımızdır. Musa Ö. Kıroğlu ÜNYE Kent Gazetesi Şirin Ünye Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni-Başyazar
Başlık : Size Yakışmadı Tarih : 20 Ekim 2010 / Pazar Üye Adı :Mehmet KUŞCU
Sn. Kıroğlu, Bence bu tarzınız hiç doğru değil... Sn. Yankuncu gazetenizinin bir çalışanına sitayiş ettiyse (ya da fazlası) buna mukabeleniz bu şekilde olmamalıydı... Açardınız aynı kişiye telefonu sorardınız derdiniz ne? Burada patron benim bana söyleyin der, daha sonra da söyleyeceklerinizi ifade ederdiniz... Mütekabiliyet budur... Ama siz ne yapmışsınız üç kişi arasında çözülebilecek bir hadiseyi parlatmak için köşenize çekip üzerine de adeta benzin boca etmişsiniz... Bu tarz, yakından takip ettiğim ve çoğu zaman da hak verdiğim bir köşe yazarına bence yakışmadı... Amacınız Sn. Yankuncu'ya cevap vermek mi? Yoksa O'nun ne kadar egoist (ya da ne kastettiyseniz) biri olduğunu tüm çevreye ilan etmek mi? Eğer birincisi ise; hatalısınız, tekziben özür yazısı yazınız... Yok ikincisi ise; yanlış yapmış oldunuz, bu da şahsınıza yakışmadı... Saygılar...
Başlık : tarih düzeltme Tarih : 20 Ekim 2010 / Pazar Üye Adı :Ayhan DOĞAN
Sn. Editör, yorumları da yayınladığınız için teşekkür ederim. 19 Ekim 2010 Pazar değil, Salı gününe tekabül ediyor. Teknik bir hata sanırım. Düzeltebilir misiniz? Ayhan DOĞAN (ÜNSEV)
Başlık : iade-i itibar Tarih : 19 Ekim 2010 / Pazar Üye Adı :Ayhan DOĞAN
Sn. KIROĞLU, Köşe yazınızla ilgili yorum yazan Sn. Serkan KURU'ya aynen katılıyorum. Bence de bir talihsizlik oldu galiba. Allah aşkına STK'larımız öncülüğünde yapılan bir programımızı da kazasız, zayiatsız sonuçlandırdık, oh be ! diyemiyecek miyiz ? Buna hakkımız yok mu bizim ? Sn. Mehmet KUŞÇU'nundu sanırım. Karikatürize ettiği bir iletisi vardı bir ara grupta. Merdivenlerden yükseğe doğru tırmanan hemşehrilerimizi diğer başka bir grup hemşehrimiz ayağından tutup aşağı çekiyordu. O geldi aklıma. Belki tam ifade edememiş olabilirim. Sn. KUŞÇU beni bağışlasın. Sn. KIROĞLU, Sizi 1998 Yılından beri tanıyorum, önemli ve dikkate değer bir kişiliğiniz var. Halk arasında itibarınız var, onurlusunuz da. Lakin, insanoğlu zaman-zaman dönemeçlerden geçer ve yaptıkları hatalı sürüşleriyle hayat yolculuklarında viraj alamazlar ve takla atarlar. Beni mazur görün ama, bu yazınız da öyle bir şey olmuş, viraj alayım derken kamyonu yan yatırmışsınız. Neyse ki bana göre kaza ölümcül sayılmaz. Keza; Sn. YANKUNCU ve yönetimindeki ÜNSİYAD, İstanbulda Ünyeliler adına değer verdiğimiz bir STK ve hatta eğer bir Çatı/ bir çekim merkezi olacaksa bunlara adres alabilecek nitelikte bir İlk İşadamları ve Yöneticiler kuruluştur. O'nun başında bulunan Sn. Kemal YANKUNCU bey, kendini değil, başkanı olduğu STK'yı temsil etmektedir. Ve belli ki onun için sitayişte bulunmuştur. Bizler, sözkonusu AEJ (Avrupa Gazeteciler Birliği) Programından Ünyemiz adına çok büyük mutluluk duyduk ve keyf aldık. Artık tarih bu durumu kaydetti. Sn. Kemal YANKUN'cuya edilen teşekkür birileri tarafından geri alınmak istenebilir, ama inanıyorum ki gün gelir aynı düşünce Sn.YANKUNCU'ya ve Av. Kadir ÖZDEMİR başta olmak üzere arkadaşlarına iade-i itibarda bulunma ihtiyacı duyulur. İşte O zaman iş işten geçmiş olur. Bu tür teferruatlar, bu kadar sert bir tarzda yayına sokulmamalıydı, telefon görüşmesi yapılsaydı Kemal bey ,''pardon, özür dilerim'' derdi diye düşünüyorum. O, erdemli bir insan. Sn. Kemal YANKUNCU'nun bu durumdan ziyadesiyle müteessir olacağını düşünüyorum, hakikaten hassas, duyarlı ve beyefendi kişiliği var. Bu sebeple buradan çağrıda bulunuyorum; taraflar birbirleriyle telefonla görüşüp, en azından diyolog tashihi yaparlar ve Grupta duyururlarsa ilişkiler daha fazla yıpranmamış olur. Değer verdiğimiz her-iki dost ve arkadaşımızın birlikteliğinden mutlu oluruz. Bilvesile; Haluk DOĞAN'ın deyimiyle ''Haddimin sınırlarında'' kalmaya özen göstererek ortaya koyduğum düşüncem vesilesiyle kusurum olduysa, Peşinen özür beyan ederek saygıya değer ÜGG Üyelerine de saygılarımı sunarım. Ayhan DOĞAN (ÜNSEV/ÜNYELİLER VAKFI)
Başlık : Kemal Yankuncu Tarih : 19 Ekim 2010 / Pazar Üye Adı :Serkan KURU
Sayın Kıroğlu, Bahsettiğiniz telefon görüşmesinde neler konuşulduğunu bilemeyiz. Fakat Kemal Bey gibi beyefendi, Ünye sevdalısı değerli bir büyüğümüze haksızlık ettiğinizi düşünüyorum. Kemal Bey'i yakından tanıyan biri olarak, yazınızda çizdiğiniz profilin kesinlikle O'na uymadığını söyleyebilirim. İçinde Ünye sevgisi olan ve Ünye için birşeyler yapmaya çalışan insanlarımızı küstürmenin yanlış olacağını düşünüyorum. Başarılar dileğiyle...
BU YAZARIN DAHA ÖNCEKİ YAZILARI