HABER ARAMA
SON DAKİKA HABERLER
ANKET
Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?
  • Gayet Güzel

NAMAZ VAKİTLERİ
1 Mayıs 2018 Salı Saat: 19:53

Ünye’de Su Sporları Derneği kuruldu

Ünye’de Yalı Kahvesi olarak bilinen Yalı Mevkii’ndeki koyu değerlendirmek, okul sporlarında kano sporunu yaygınlaştırmak ve milli takıma sporcu kazandırmak için “Ünye Su Sporları Derneği” kurularak faaliyete geçti.

Ünye Su Sporları Derneği faaliyetlerine başladı.

-“Çeşitli yarışmalar düzenleyeceğiz”-

Derneğin Kurucu Başkanı Alparslan Öz, gazetemiz muhabirine özel yaptığı açıklamada, Yalı Kahvesi Mevki’inde doğal bir koy olduğunu ve koyu değerlendirmek için girişimde bulunarak Ünye Su Sporları Derneği’ni kurduklarını söyledi.

Deniz şehri Ünye’de denizle ilgili daha çok etkinlik yapmayı istediklerini ifade eden Alparslan Öz, şunları söyledi:

“Biz yıllardır Ünye’nin koyunda yaşıyoruz, burada etkinlikler yapmaya çalışıyoruz. Ünye’de böyle güzel bir koy olmasına rağmen hiç etkinlik yapılmıyordu. Neden yapılmıyor, belediye neden yapmıyor, başkaları neden yapmıyor derken biz kendi aramızda arkadaşlarımızla bir dernek kurarsak etkinlikler yaparız, bu koyu da değerlendiririz diye düşündük ve bu doğrultuda Ünye Su Sporları Derneğimizi kurduk. Amacımız bu koyu değerlendirmek ve bu koyda hemen hemen her hafta sonu etkinlik yapmak. Şuan kano ile başladık. Amacımız burada kano yarışmaları yapmak. Kanodan sonra yelken ve yüzme yarışmaları yapmak. Bunların yanı sıra birçok yarışmalar yapmayı düşünüyoruz.”

-“Su sporlarıyla ilgilenenler derneğimize katılabilir”-

Su sporlarıyla ilgili olan herkesin derneklerine üye olabileceklerini belirten Öz, “Denizin ortasına bir platform kurmayı düşünüyoruz, bu platformdan yarışları başlatmayı düşünüyoruz. Bununla ilgili Ünye Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi, Kaymakamlık ve Valilik ile görüşerek burada Su Sporları Derneğinin faaliyetlerini yapabilmek için soyunma kabini, yüzer iskele isteyeceğiz. Bunları alabilirsek çok güzel şeyler yapacağız. Mayıs ayının başından itibaren kano sporu yapmak ve ilgilenmek isteyenleri derneğimize üye yapacağız. Kubilay İhtiyaroğlu hocamız kano eğitimi verecek. Bu eğitim alanlar aynı zamanda sporcularımızda olacaklar.  İleri ki tarihlerde de onları yarışmalara katacağız.” dedi.

-“Bu koy kano sporu için çok uygun”-

Koyun kano sporu için uygun olduğunu belirten ve kano sporu ile tanışma hikâyesini anlatan Derneğin Yönetim Kurulu Üyesi ve Kano Hocası Kubilay İhtiyaroğlu, şunları söyledi:

“Kanoya ilk defa 1998 yılında üniversitedeyken başladım, okul takımındaydım. Sonra 2005 yılında Rusya’da öğretmenlik yaparken olimpiyat sporcuları yetiştiren bir hoca ile tanışarak ondan ders aldım. Profesyonel olarak 4 yıldır kano sporu yapıyorum. Ünye’de bu koy kano sporu için çok uygun.  Kano Federasyonu’ndan yetkililer gelip, koyda inceleme yaptılar. Bu koyda yarışmalar yapmak istediklerini söylediler. Biz kendi projelerimizi sunduk. Biz Ünye’de farklı kano projeleri ile yapmak istiyoruz. Ordu ve Aybastı ile farklı projeler yapmak istiyoruz. Şuan kano kulübü olan 2 okul var. Biz bu sayıyı yükseltmek istiyoruz. Ama buradaki temel amacımız, okul sporlarında kano sporunu yaygınlaştırmak ve milli takıma sporcu kazandırmak. Tabi biz bu çalışmaları yaparken, Ünye’deki turizmcilerden destek istiyor ve bekliyoruz.”

Alparslan Öz’ün başkanlığında kurulan dernekte Cemal İhtiyaroğlu Başkan Yardımcısı, Savaş Kara Genel Sekreter, Kubilay İhtiyaroğlu ise Yönetim Kurulu Üyesi ve Kano Hocası olarak görev yapıyor.

Ünye KENT Haber

Bu haber toplam 164 defa okunmuştur
Anahtar Kelimeler : Ünye’de, Su, Sporları, Derneği, kuruldu

Haber Yorumları ( 0 Adet)

Adınız
E-mail Adresiniz
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Habere Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?