HABER ARAMA
ukrayna nakliyat belarus nakliye Moldova Nakliyat ordu reklam ajansı
11 Ekim 2021 Pazartesi Saat: 10:46

Güler, A. Selim Tuncer’e konuk oldu

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Ünyeli Reklamcı, Genna Ajans Sahibi A. Selim Tuncer’in Ekotürk TV’de yayınlanan Soyut şeyler Ekonomisi programına konuk oldu.

Ekotürk Tv’de yayınlanan “Soyut Şeyler Ekonomisi” programının canlı yayınında Program Moderatörü A. Selim Tuncer’in sorularını yanıtlayan Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Ordu Büyükşehir Belediyesi olarak klasik belediyeciliğin ötesinde ekonomi, tarım, turizm, enerji, yazılım ve daha birçok alanda hayata geçirdikleri çalışmaları masaya yatırdı.

Programda Ordu’nun kent estetiğine önem verdiklerini belirten Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Altınordu ilçesinde bulunan Sırrı Paşa Caddesi’nde yapılan cephe çalışmasının örnek bir çalışma olduğunu belirterek, “Yaptığımız çalışma bir açık AVM haline geldi. Bu bakımdan da çok değerli bir çalışma oldu.” dedi.

Tarımda yeni bir model ortaya koyduk

Pandemi dolayısıyla tarımın ve toprağın değerinin son derece ön plana çıktığını dile getiren ve bu alanda yaptıkları çalışmaları değerlendiren Başkan Güler, klasik belediyeciliğin dışına çıkarak şirketler kurduklarını ifade ederek tarım şirketi ORTAR ile önemli işlere imza attıklarını kaydetti.

Güler programda şunları dile getirdi;

Yöresel Mimariye Uygun Konut Proje yarışması gerçekleştirdik

“Bu çalışma ile geçmişle gelecek arası köprü kuran bir yaklaşımdı. Çok güzel eserler ortaya çıktı. Şimdi bu çalışmaları uygulamaya geçireceğiz. Ordu iklim değişiklikleri ile gelecekte yaşanabilir yerlerden biri olacak.

Ordu’ya değil 81 ile model oluşturuyoruz

Mesudiye ilçemizde Hayvan Oteli açtık. Kış mevsiminde bakımı zorlaşan hayvanlar ucuz fiyattan satılıyor, bahar ayı geldiğinde ise pahalı bir fiyattan geri alınıyordu. Biz bu durum karşısında hayvanları alıyoruz kış boyu bakımını üstleniyoruz ve bahar gelince sahiplerine teslim ediyoruz. Bu çalışmalarımız sadece Ordu’ya değil 81 ile model oluşturuyor”

Vatandaşlarımız doğduğu yerde doyuyor

Fındık bahçelerini yalnızca fındığa bağımlı kalmadan önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Fındık bahçelerindeki otu ete, otu süte ve otu yumurtaya çeviriyoruz. Fındık bahçeleri 1 ay fındıkta kullanılıyor 11 ay boş kalıyordu. Biz bunları şu anda hayvancılıkta kullanıyoruz. Gezen tavuk oluşturuyoruz, yani 50 bin yumurtanın zor üretildiği Ordu’da şuanda 12 milyon yumurta üretiliyor ve biz bunları Dubai’ye de satıyoruz. Fındık bahçelerini birleştirdik. Buraların bakımlarını üstlendik ve verimi artırdık.

Ordu kendi elektiriğini üretecek

Ordu’muza kazandırdığımız bir diğer şirketimiz ise OREN oldu. Rüzgarımızı güneşimizi enerjiye dönüştürüyoruz. Akkuşta Rüzgar enerji tesisi kuruyoruz. Ayrıca biz çöpten enerji üretiyoruz.

Dalga sörfünü Ordu’muza kazandırdık

Ordu’muzda dalga sörfünü başlattık. Yılın 3 ayı kullanılan denizimizi 12 ay kullanmaya başladık. Kışın kar yağarken bile özel kıyafetlerle sörf yapmak mümkün. Dünyanın birçok ülkesinden sörf öğrenmeye ilimize geliyorlar

Zengin kaynaklarımızı çok iyi değerlendiriyoruz

Yaylarımızı çok iyi değerlendiriyoruz. Çambaşı’nda yaptığımız çalışmalarla oraya bir çekim merkezi haline getirdik. Bungolovlarla güzelleştirdiğimiz alanda tesislerimizi büyüttük, yeni pistler oluşturduk. Bunun ötesinde de Keyfelan, Argan, Ericek yaylalarımız var. Perşembe Yaylası var. Burada balon turizmini başlatmak için çalışmalar yapıyoruz.

Gastronomiye önem veriyoruz

Gastronomi turizm için girişimlerimiz devam ediyor. Endemik bitkilerimiz oldukça fazla. Sakarcası,  galdiriği ve birçok yöresel tadı ön plana çıkarıyoruz. Ordu’muzun mantar kültürü de çok geniş. Bunlar tabi hepsi bir sistematik içinde ele alındığı takdirde çok iyi sonuçlar ortaya çıkacak. Biz 60 kadınımıza gastronomi konusunda eğitim verdik. Belediye bünyesinde restoranlar zincirini açtık.

Ordu’muz denizi kullanmaya başladı

Karadeniz denizi kullanmıyordu, şimdi denizi ile barıştı. Havaalanı yanında Durgun Su Sporları Merkezi inşa ettik. Burası Ordu’ya büyük bir renk kattı. Bunun yanında kendimiz tekne üretiyoruz. Bize başka şehirlerden tekne siparişleri veriliyor. Kanosuyla, sörfüyle, dalgalarıyla ve turizm kazandırdığımız gemimizle bambaşka bir hale getirdik.

Ordu; Sivas ve Kayseri’nin sahil kenti oldu

Karadeniz-Akdeniz yolu ile Ordu’muz Sivas ve Kayseri’nin sahil kenti oldu. Ünye-Akkuş yolunu daha konforlu hale getirmek istiyoruz. Bu sayede hem Akkuş hem de Mesudiye üzerinden Ünye Limanı devreye girmiş olacak ve bu ekonomimize çok farklı bir boyut kazandıracak.

1360 Km yol yaptık

27 bin 500 km yol ağımız var. Bu yolları kendimiz yapıyoruz. Kendi iş makinalarımızı aldık. 135 makine ile asfalt plentimiz, taş ocağımız kendimize ait. Şuana kadar hiç durmadan çalışarak 1360 km yol yaptık.

Ordu’yu bir yazılım üssü haline getiriyoruz

Ordu’nun süper zeki çocukları var. Bunu üzerine biz ORYAZ yazılım şirketini kurduk. Güzel işler ortaya çıktı. Burada da sözleşme yaptık ve yaptıkları yazılımları satın aldık. Şuanda çok iyi kodlama yazarlarımız var.

Şeffaf bir yönetimimiz var

Biz klasik belediyeciliği zaten yapıyoruz. Kaldırımı yaparsın, çöpü toplarsın, suyunu getirirsin ve imar bunları yapıyoruz. Klasik belediyecilik çalışmalarımız tam gaz devam ediyor. Bizim için sahillerde çok önemliydi. Altınordu ilçesinde sahilde 3 blok vardı onu yıktık ve halka açtık. Bu çalışma örnek oldu. Kıyı kenar çizgisine de dikkat ediyoruz. Şeffafta bir yönetimimiz var. Yapılan tüm çalışmalarımız halkla beraber olması şart. Bunu en iyi şekilde yapmaya özen gösteriyoruz.”

Ünye KENT Haber/Bülten

Bu haber toplam 228 defa okunmuştur
Anahtar Kelimeler : Güler, A., Selim, Tuncer’e, konuk, oldu

Haber Yorumları ( 0 Adet)

Adınız
E-mail Adresiniz
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Habere Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?