HABER ARAMA
SON DAKİKA HABERLER
ukrayna nakliyat belarus nakliye Moldova Nakliyat ordu reklam ajansı
9 Kasım 2021 Salı Saat: 08:30

Gençlere Çağrı Gelişim Merkezi 15 Temmuz’da…

Ensar Vakfı Ünye Şubesi’nin, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen “Gençlere Çağrı Gelişim Merkezi” projesi İstanbul-Çanakkale gezisi ile sona erdi.

Ensar Vakfı Ünye Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Murat Durgun, Gençlere Çağrı Gelişim Merkezinin 15 Temmuz Meydanı’nda gençlerin, büyüklerin hizmetine her zaman açık olduğunu ve her zaman beklediklerini söyledi.

Ensar Vakfı Ünye Şubesi “Gençlere Çağrı Gelişim Merkezi” projesi kapsamında okçuluk, binicilik, masa tenisi, trekking yani doğa yürüyüşü, matrak sporu, zeka oyunları, gitar, bağlama, ebru sanatı kursları ve il içi geziler düzenledi.

Proje kapsamında yaklaşık 400 gence ulaşan Ensar Vakfı Ünye Şubesi, düzenledikleri kurslarda ve etkinlik başarılı olan 40 öğrenci ile 3 günlük İstanbul-Çanakkale gezisi düzenledi.

Gezi kapsamında ilk 2 gün İstanbul’un tarihi, kültürel ve manevi mekanlarını gezen ve buralar hakkında bilgi sahibi olan gençler, bir günlük Çanakkale gezisinin ardından Ünye’ye döndü.

Çok sayıda kurs açtık

Ensar Vakfı Ünye Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Murat Durgun gazetemize yaptığı açıklamada, “Ensar Vakfı Ünye Şubesi olarak 2021/1 çağrı kapsamında Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Projeleri Destekleme Programına “Gençlere Çağrı Gelişim Merkezi” projemizle katkı sağladık ve projemiz geçti. Projemiz kapsamında gençlerimize trekkingden okçuluğa, binicilikten masa tenisine kadar birçok kurs açtık. Kursların neticesinde de gençlerimize proje kapsamında Çanakkale-İstanbul gezisi yapacağımıza söz verdik. Bu maksatla bu gezimizi gerçekleştirdik.” dedi.

Geziler düzenledik

Proje kapsamında yaptıkları il içi gezilerle ilgili bilgi veren Durgun, “Çanakkale-İstanbul gezisi öncesinde il içi kültürel gezilerimiz oldu. Perşembe yaylasına bir gezimiz oldu. Tarihi camiler güzergahı noktasında İkizce, Çaybaşı, Tekkiraz ve Akkuş bölgesine bir gezi düzenledik. Akkuş’ta Argan yaylasına çıkıp gençlerimize kültürümüzü, doğamızı, tarihimizi ki pandeminin yorgunluğu ve yoğunluğu neticesinde rahatlamaları için  böyle bir proje vesile oldu.” dedi.

İstanbul ve Çanakkale gezisini değerlendiren Durgun gazetemize yaptığı açıklamada şunları kaydetti;

Dolu dolu İstanbul gezisi…

“İstanbul ve Çanakkale gezimiz bu projemizin nihayetiydi. 8 alanda gençlerimize kurslar açmıştık. Bu kurslarda başarılı olan öğrencilerimizi İstanbul Çanakkale gezisine götürdük. Gezimiz 2 gün İstanbul ve 1 gün Çanakkale olmak üzere ‘Ünyeli gençler ecdadın izinde’ düsturu ile yola çıktık. Bu kapsamda İstanbul’un manevi büyüğü olan Eyüp Sultan Hazretlerinde sabah namazı ile gezimizi başlattık. Ardından Topkapı Sarayı ki ecdadın, Osmanlı’nın görkemli sarayını görmek nasip oldu. Kutsal emanetleri gençlerin görmesini arzulamıştık, gençler kutsal emanetleri gördüler. Oradan Ayasofya Camimizde Cuma namazımızı kıldık. O bölgedeki tarihi kültürel yapıları, İstanbul Erkek Lisesi’ni gezerek gençlerimizde farklı bir bakış ve ufuk olması için bu yolculuğumuza devam ettik. Gezimizin ikinci gününde Miniatürk’ü ziyaret ettik ve nihayetinde, bu toprakları bize vatan kılan fetih bilinç ve şuurunu gençlerimizin kazanmasını panoroma 1453’ü ziyaret ederek gençlerimizde böyle bir ufuk olması noktasında yolculuğun seyrini devam ettik. İstanbul gezisinin nihayeti ve finali boğaz gezisi ile beraber sona erdi. Burada amaç ve gaye gençlerimizin biraz rahatlaması, farklı bir bakış kazanması, ecdadın yapmış olduğu eserleri tanıması görmesi. İstanbul ayağında bunun sağlandığını aldığımız dönütlerle gençlerimizde gördük.”

Gençlerimize Çanakkale Ruhunu yaşattık

“Gezimizin üçüncü gününde Çanakkale gezimizi gerçekleştirdik. Çanakkale gezisinde olmazsa olmaz Seyit Onbaşı’yı, tabyaları, Alçı Tepe’deki Hilal-i Ahmer Camisini, abideyi ziyaret ederek gençlerimize orada rehber eşliğinde orada yapılan maddi ve manevi yapılan mücadelenin bu yönünü göstermeye gayret ettik. Gençlerimize Çanakkale gezisinde ‘Toprakları toprak yapan üstündeki kandır, toprak eğer uğrunda ölen varsa vatandır’ ne demek, mücadele ne demek, mukaddesat ne demek, bayrak ne demek, ezan ne demek, şehit ne demek bunları öğrenmesi noktasında hep beraber orada bir sunum gerçekleştirildi. Meçhul asker kime denir, şehit kime denir, bu insanlar bu topraklarda niçin mücadele etti. Bizim gönül coğrafyası diye ifade ettiğimiz gönül coğrafyasından insanların gelip o topraklarda şehit olduğunu görmekte dünya insanlığı ve dünya barışı dediğimiz noktada gençlerimizin kendini değil de bir başkasını düşünmek, onun için yaşamak ve mücadele etmek, bunların ne anlama geldiğini bir nebze de olsa anladığını görmüş olduk.”

15 Temmuz Meydanındaki merkezimiz her zaman açık…

Projede emeği geçenlere teşekkür eden Durgun, “Proje kapsamında Gençlik ve Spor Bakanlığımıza, Ünye Belediye Başkanımıza ve emeği geçen bütün paydaşlarımıza, ailelerimize, geleceğimizin ümit ve umudu, ülkemizin ve insanlığın gururu olacak gençlerimize, proje ekibimizdeki başta şube başkanımız olmak üzere arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Gençlere Çağrı Gelişim Merkezimiz 15 Temmuz Meydanı’nda gençlerimizin, büyüklerimizin hizmetine her zaman açık. Kendilerini her zaman bekliyoruz. “ diye konuştu.

Ünye KENT Haber

Bu haber toplam 347 defa okunmuştur
Anahtar Kelimeler : Gençlere, Çağrı, Gelişim, Merkezi, 15, Temmuz’da…

Haber Yorumları ( 0 Adet)

Adınız
E-mail Adresiniz
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Habere Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?