Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/unyekent.com/httpdocs/conn/level.php on line 31
ÜNYE Kent Gazetesi >>> KENTTE HABERİN MERKEZİ ll BİZDEN HABER VAR......

8 Temmuz 2011 Pazar
MUHAMMED SIDDIK ÖZ
İstanbul'da bir hafta...
msiddikoz@gmail.com

Emekli olduk ya YAVUZ SELİM VAKFI’ndaki esas meşgalemden fırsat buldukça evlatları ve torunları ziyaret ediyorum.

Geçtiğimiz aylarda  Trabzon’daki kızıma, damadıma ve  torunuma ziyaret yapmış ve bir hafta  kalmıştım. Oradaki gözlem ve anılarımı da bu köşede yazmıştım.

Bu defa yeni doğan iki torunumdan birini görmeye ve yine amca oğullarımdan birinin kızının, yani yeğenimizin düğünü yapmak üzere İstanbul’da bir hafta geçirdik hanımla.

Yeni doğan iki torun derken biri Samsun’daki küçük kızımın, Ayşe Yaren ismini verdikleri 8 numaralı torunum. Diğeri ise İstanbul’daki büyük oğlum Murat Ali nin, Ravza Gül adını verdikleri 7 numaralı  torunum.

İkisi de iki gün arayla doğdular. Önce Samsun’daki ile  meşgul olduk.  Daha  sonra İstanbul’a  giderek iki mutlu  hadiseyi yaşadık ve kutladık. Allah herkese bu mutlu ve duygu dolu ve anları yaşatsın İnşaallah.

İstanbul da yine güzel ve önemli yerleri ziyaret ettik. Bunlardan bazıları; Merhum Erbakan  Hoca’mızın ve hanımı merhume Nermin Hanım’ın kabrini ziyaret. O civarda  olan Topkapı İstanbul 1453 Panaroma Tarih Müzesi ziyareti. Miraç Gecesi de Sultan Ahmet Camii ve civarı ziyareti.

Panaroma İST/1453  Müzesini ikinci defa  ziyaretimdi, birincisini daha önce burada yazmıştım. İlk ziyaretimdeki intibalarımı yazarken duyduğum büyük heyecanı o zaman ifade etmeye çalışmıştım. Bu defa onu tekrar yazmayacağım ama  tekraren şunu ifade etmeden geçemeyeceğim. İstanbul’a giden herkes bir saatini ayırsın ve Topkapı’daki bu PANAROMA 1453/İSTANBUL Tarih müzesini mutlaka görsün. İstanbulun nasıl alındığını canlı canlı yaşasın.

Bu gezimizde  Miraç gecesini Sultan Ahmet Cmiinde kutladık. O muhteşem  Camii tıklım, tıklım doldu taştı. Akşam namazından yatsı namazı sonrasına kadar İstanbul’un meşhur hafız ve hocaları tarafından yapılan konuşmalar, Kuran tilavetleri Mevlid ve ilahilerle herkes dolu dolu huşuu içinde manevi bir gece yaşadı… Ve yaşadık. Caminin cemaatinin büyük kısmını da gençlerin oluşturduğu görülüyordu. Büyük mutluluk…

Ertesi gün Cuma namazını Başakşehir’ deki TUNA HAN Camiinde kıldık ve akşam da yeğenimizin düğününe  katıldık. Düğün Fatih Belediyesi’nin Sosyal Tesisleri’nde Surların içindeki açık hava  bahçesinde idi. Hava gündüz oldukça açık ve iyiyken akşam saatlerinde serinledi, kapandı ve yağmur bulutları gökyüzünü kapladı.

Düğün merasimi saat 20.00  de başladı nikahlar kıyıldı, herkes tebrik ve takı işleri, derken yağmur damlaları dökülmeye  başladı. Arkasından bir sağnak bir rüzgar herkes ya masaların altına ya da kıyıda köşede buldukları kuruluklara  sinmeye  çalıştı. Gelin ve damadın olduğu yere  büyük bir güneş veya Pazar şemsiyesi kurulmuştu . Onlar ve bir gurup misafir kendini yağmurdan kurtarırken diğer davetlilerin büyük çoğunluğu, düğün sahipleri ve bizler sucuk gibi ıslandık vesselam.

Bu vesile ile İstanbul trafiği de her zamanki gibi çoğu yerde alt üst oldu. Dönüş hareketimiz de bir buçuk saat rötarlı oldu. Elhamdülillaah selametle döndük geldik çok şükür.

Hepinize sağlık mutluluk ve hayırlı günler, haftalar diliyorum kıymetli okuyucular.

Kalın sağlıcakla.

Bu Haber 690 Kişi Tarafından Okundu.