Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/unyekent.com/httpdocs/conn/level.php on line 31
ÜNYE Kent Gazetesi >>> KENTTE HABERİN MERKEZİ ll BİZDEN HABER VAR......

22 Aralık 2015 Pazar
HAKAN KORKMAZ
Batum Yeni Yıla Hazır!
Gürcistan Eğitim Kültür Bakanlığı ve Acara Özerk Cumhuriyeti’nin davetlisi olarak 3 günlük gezide TRT dahil ulusal basından arkadaşlar ve komşu illerden gelen yaklaşık 20 gazeteci Batum’ da misafir edildik.
Tarihi, kültürel yerlerini gördük.
Batılı mimarların en güzel örneklerle yaptıkları lüks otelleri, yerleşimleri, cadde ve sokakları gezdik.
Teleferik ile enine, bir uçtan diğer uca şehri yukarıdan izleme fırsatı bulduk.
Mükemmel tasarlanmış sahilini ve çok katlı binalarıyla farkını hemen hissettiren Batum’u izledik.

İtalyan mimar tarafından yapıldığı söylenen ters ev buna bir örnekti.

Gürcü mutfağını yakından tatma şansımız oldu.
Gürcü pidesi Haçapuri yedik.
Her öğünde farklı tatları sunan lokantalarda ağırlandık.

Türkiye sınırına yakın yol kenarında ki Gonıo Kalesi’ni ve ardından şehre çok yakın ve mutlaka görülmesi gereken şelaleyi ziyaret ederek resimler çektik.

Şarap Evi’ isimli restorantta yediğimiz öğlen yemeği sonrası, şarap imalatının nasıl yapıldığını görüp, Eski ABD Başkanı’nın eşi Hıllary Clınton’un gelip yemek yediği ve uluslararası birçok siyasetçinin de bulunduğu buradan, mutlu anılarla ayrıldık.

BATUM çok kısa sürede kendini aşan bir yer olacak belli.
Biz Türk Gazeteciler gibi Rus Gazetecileri’ de aynı şekilde davet ettiklerini öğrenince işlerini ciddi tuttuklarını ve özellikle yılbaşında 25 Aralık -14 Ocak tarihleri arasında yapılacak ve şehrin birçok yerine yayılacak etkinliklerde ünlü sanatçıların ücretsiz konserleriyle dolacak meydanlara Türkiye’den turist beklediklerini anladık.

Yaklaşık 450’nin üzerinde otel
20.000 bine yaklaşan yatak sayısıyla dünyanın dikkatini çeken BATUM!

Teleferiğin çıktığı tepeye yakın SPUTNIK OTEL adıyla hizmete başlayan ziyaret ettiğimiz Ünyeli Cevat GÜVEN’e ait 154 odalı oteli de gördük.
Şanımıza orada bulunan kendisiyle kısa sürede olsa görüştük.

BATUM!
Kumar cenneti!
Şarabın sudan önce masalarda yer bulduğu, fuhuş sektörünün de merkezi bir kent.
Her şey niyete bağlı yani!
Görmek istediğiniz iyi şeylerse, mükemmeli, niyetiniz aksi ise, her türlüsünün de yaşandığı bir yer.

Ancak!
Biz olumlu tarafına bakıp, buranın güzel yanlarının daha çok olduğunu belirtelim ve 15 lira yurt dışı harcı ile sadece nüfus cüzdanınızla buraya geçebileceğinizi de söyleyelim.

Şehre girdiğinizde Türk Parası birçok yerde geçiyor olmasına rağmen, adım başı göreceğiniz döviz büfelerinden para birimleri LARİ ile değiştirmenizi öneriyorum.
Özellikle Ünye’den, özel arabayla sınıra 6 saatte gittiğimizi, yoğunluğa bağlı olarak sınırdan geçilebildiğini de belirtelim.

Bu arada şehrin, sahil hariç 500 metre gerisinin sizleri hayal kırıklığına uğratacağını da bilin.
Gerçek hayat burada yaşanıyor ve maalesef fakirlik çok.
Ancak;
Böyle giderse 10 yıl içerisinde tanınmayacak bir Batum ortaya çıkacak.
Belli.

Canlı müzik eşliğinde yemek, Gürcistan’a özel dansları görmek, masalarda saygı için herkesin ayağa kalkarak konuşmanın ardından yerlerine oturmaları görmeye değer.

Özel alfabesi ve buna ait silindir şeklinde alfabe binası, yazın plajları, doğası, 2 katlı balkonlu evleri ile Batum şimdi gitmeyenleri de bekliyor.

Bu gezide hem tercümanımız, hem de en iyi şekilde bizi ağırlayan, İstanbul’da 13 yıl kalmış. İşletme okumuş, akıcı Türkçesi ile Batum’dan organizasyonu yapan Bitchiko Varshanidze’ye de çok teşekkür ediyorum.

Ve sizlere de öneriyorum!
Gidin! Siz de görün.
Özellikle yeni yıl için gidecekler varsa www.oneyflashfm.com adresinde günlük programlar da var.
BATUM!
Şimdi sizleri bekliyor.

Çünkü BATUM artık reklama önem veriyor.

Bu arada Mevlit Kandilinizi en içten duygularla kutluyorum.
Kalın sağlıcakla!

Bu Haber 685 Kişi Tarafından Okundu.