HABER ARAMA
SON DAKİKA HABERLER
ANKET
Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?
  • Gayet Güzel

MUHAMMED SIDDIK ÖZ

Kutsal Topraklar Ziyaretinden -2-

15 Kasım 2019 Cuma Saat: 08:36

Medine'de dört gün kaldıktan sonra beşinci gün  08.Temmuz.2019 da saat:15.00 te ihramlarımızı giyerek Mekke'ye  gitmek etmek üzere otobüslerle yola çıktık. 15-20 km.sonra Zulhuleyfe denilen Mikat bölgesine geldik.Buradan ileri ihramsız geçmek yok.(Hanımlar ihrama tesettürlü normal elbiseleri ile girerler) Otelde ihram giymemiş olan erkekler de burada abdest alıp ihrama girerler. İki rekat ihram namazı kılarak önce umre yapmaya niyet ederek ve telbiye getirerek tekrar Mekke'ye doğru yola çıktık. Yol boyunca otobüste hep birlikte yüksek sesle telbiye,tekbir, tehlil ve selatüselamlar okuyarak  yaklaşık beş saat sonra Mekke'ye geldik. Yine önce şirketimiz tarafından tutulup hazırlanmış olan ve yaklaşık bir ay kadar kalacağımız otelimize indik. Maabde bölgesinde bulunan otelimiz yine onbeş katlı, 4-5 yıldızlı temiz yeni ve lüks bir otel idi. Kabe'ye ise yedi sekiz yüz metre mesafede, servis otobüsleriyle 3-4 dakika, yaya ise 15-20 dakikalık mesafede idi.

Otelde kısa bir dinlenmeden sonra doğru Kabe'ye(Beytullah'a) gittik. Saat:01.30 olmuştu, yine yüksek sesle ve hep birlikte "Lebbeyk Allahümme lebbeyk, lebbeyke la  şerike leke lebbeyk, innel hamde vel niğmete leke vel mülk laa şerike lek.:( Buyur Allah'ım! Buyur, senin hiçbir ortağın yoktur. Buyur, şüphesiz her türlü övgü, nimet, mülk ve hükümranlık sana mahsustur. Senin eşin ortağın yoktur.) cümlesini arka arkaya tekrarlayarak heyecan ve huşu ile göz yaşlarıyla ve ilk istek dualarımızla Kabe'ye girdik. Uzun zamandır rüyalarımıza giren Beytullah(Allah'ın beyt'i-evi) bütün heybeti ve görkemiyle karşımızda idi. Hacerulesved'i selamlayarak hemen tavafa başladık. Kabe oldukça kalabalık ve dolu idi.35-40 dakikada yedi tur dönerek tavafımızı bitirip, iki rekat tavaf namazı kılıp zem zem suyumuzu içtik, say yerine geçtik. Say: Sefa tepesi ile Merve tepesi arasında  yedi defa hızlı hızlı  gidip gelmektir. Tavaf'a da Say'e de başlarken niyet ve dua edilir. bu görevleri yaparken saat 04.00 ü buldu sabah ezanları okundu.Sabah namazımızı da Kabe'de Kabe imamı riyasetinde cemaatle kıldıktan sonra tekrar otelimize döndük. Saat altıda başlayan kahvaltımızı yapıp oldukça yorgun vaziyette istirahate çekildik. Otelimizde 2-3-4 kişilik odalar vardı. Odalarda banyo, tuvalet, mini buzdolabı, televizyon ve  diğer mobilya,  mefruşat mevcuttu. Otelde olduğumuz zamanlar 4-5 Türk Televizyonlarını,haberleri dinleyebiliyorduk.

Bir pazar günü önemli kutsal ziyaret yerlerine gezi yapılacak dendi. Sabah namazından sonra gezi otobüsleri otelin önüne geldiler. Bizim grub otobüslerle önce Sevr dağına gittik. Kafile başkanımız ve görevli hocalarımız biz hacı adaylarına Sevr dağı ve önemini anlattılar.  Peygamber efendimizin Mekke'deki baskılara dayanamayarak ve Allah'ın da müsaadesi ile gizlice  Medine'ye hicret ederken ,peşinden kendilerini yakalamak için gelenlerden gizlenmek maksadı ile, en yakın arkadaşı hz.Ebubekir (ra.) ile girdikleri mağrayı, peşlerinde gelenlerin izlerini takip ederek mağaranın önünekadar geldiklerini fakat mağaranın dar ağzında bir yuvada canlı bir güvercinin bulunduğunu ve yine mağaranın ağzının örümcek ağı ile örülmüş ve bozulmamış olduğunu gördüklerini ve "Buraya gelmemişler  deyip geri döndüklerini anlattılar. Sevr dağının çok dik ve düzgün yapılmış yolunun olmadığını, özellikle yaşlıların çıkamayacağını söyleyerek  buradan sonra Hira Nur dağına gideceğiz dediler. Hira Nur dağının da dik ve yolları kayalık ve tehlikeli olduğunu, suudluların buralara hç önem ve hizmet vermediklerini söylediler. Hira Nur dağının eteklerinden de bizleri geri döndürdüler. İsteyen gençlerin başka bir gün gelip bu dağlara çıkabileceklerini ifade ettiler. Oradanda  döndük doğru Arafat dağına. Arafat dağının da önemini ve özelliğini anlattıktan sora buranın pek yüksek olmadığını ve basitte olsa bir merdiven yapılmış olduğundan isteyen çıkabilir dediler. Çoğumuz bu küçük tepeye çıktık  indik .Burada da pek görülecek bir şey yok ama özelliği ve önemi çok büyük. Adem babamız ve Havva anamız Cennetten çıkarıldıklarında bu Arafat tepesine inmişler. ve Hac vazifesini yapmak için Arabistan'a gelip te burada bir gün bulunup vakfe yapmayanın haccı kabul olmuyor. Oradan dönerken Cenneti muallanın yanından geçerek otelimize döndük.

Otelimizde Wİ-Fİ  İnternet hattı olduğundan  hemen herkes Türkiye ve yakınları ile haberleşip  mesajlaşabiliyor. Yaşlı nenelerin bile boş zamanlarda otel lobisinde akıllı telefonlar ellerinden düşmüyor.Çocukları ve torunları ile zaman zaman  hem de görüntülü konuşup haberleşiyorlar. Tabii ki biz de ayni kategoride olduğumuz için biz de ayni şeyleri yaptık.

Kabe'ye  mümkün olduğu kadar sık ve çok gittik.çok sayıda tavaf yaptık. Otelde kaldığımız zamanlarda  otelin büyükçe mescidinde cematle namazlarımızı kıldık.Arada mescidde yapılan sohbetler de çok faydalı oluyordu. Çünkü hacca gelenlerin içinde en yaşlı kesim Pakistan'lılar, Afganistan'lılar ve Türkler di. Bunların çoğunun da bir çok bilgiye ihtiyacı vardı. Bu bakımdan oteldeki sohbetlere ve islami bilgilere çok ihtiyaçları vardı. Doğrusu otel mescidindeki sohbetleri veren hocalar ve görevliler de bu işi iyi yapıyorlardı.

Daha yazacak çok şey var. Kısa yazsak olmaz. Henüz haccın en önemli vazifeleri ve en meşakkatli zamanlarını ve en güzel anılarını  yazamadık. Bu bakımdan bize ayrılan alanda bu hafta da bu kadar.Haftaya bu köşede buluşmak dileğiyle kalın Sağlıcakla ve Selametle...

Bu haber toplam 196 defa okunmuştur

Yazı Yorumları ( 0 Adet)

Adınız
E-mail Adresiniz
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Yazıya Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?