HABER ARAMA
SON DAKİKA HABERLER
ordu reklam ajansı akıllı ev sistemleri akıllı ev

İSMAİL CANBULAT

İSMAİL CANBULAT

SİNE-FELSEFE

20 Ocak 2022 Perşembe Saat: 08:30

1.

KÖTÜ FİLMLER/DİZİLER

Öyle kötü filmler/diziler vardır ki; Hikâyesi, meselesi çok basit ve kifayetsiz olduğu için senaristler onu makyajlar, süslerler. Senaryoyu, gereksiz aksiyon ve cinsellik sosuna batırarak; ‘söyleyecek sözü olmayan’ bir hikâyeyi seyirciye ‘hormonlu olarak’ 'yedirmeye' çalışırlar...

(Artık günümüzde; TV’lerde ve dijital platformlarda bunlardan öylesine çok var ki… Oralar bir film/dizi çöplüğü adeta…

Çok “şey” var, ama seyredilesi 1 adet güzel film/dizi yok!)

AMAN SAKIN HAA SİZ YEMEYİN O HİKÂYELERİ!

Bazı kötü filmlerde de oyuncu rolüne uymaz; ya karakter tahlilleri iyi yapılmamıştır, derinlikleri yoktur ya da oyuncular gerçekten berbattırlar ve onların ağzından çıkan hiçbir laf sizi inandırmaz.

Yani ki kötü projelerde; fil boyutunda bir civciv vardır beyazperdede. Ne kadar saçma ve rahatsız edici değil mi? Oysa ki civciv, civcivdir, ne olduğu, ebatı, çapı bellidir. Onu hormonlu hale getirirsen, o, bambaşka bir şey olur!

İyi bir sinema seyircisi ve bilinçli bir insansanız; böylesi “kötü filmleri/dizileri” daha ilk 15 dakikasında anlarsınız... Seyretmeyin!

Gözünüz ve kulağınız değerlidir,
onları ucuza kiraya vermeyin!

Hele kalbiniz... Gözün gördüğü her şeyi 'tab eden' kalbiniz.

O en değerlidir.

 

 

 

2.

SEYİRCİ PROFİLİNİ BİLMEK

Sinema filmlerini ya da dizileri kimlerin seyrettiğini bize söyleyen bilimsel bir veridir SEYİRCİ PROFİLİ.

O projenin, hikâyenin, filmin/dizinin hedef seyirci kitlesi kimdir?

Yüzde kaçı erkek, kaçı kadın, kaçı çocuktur? Kaç yaşlarındadır?

Mesleği, sosyal durumu, beğenileri nedir? Geliri nedir? Beklentileri nedir? 

Hayalleri, idealleri nedir? Kahramanları kimlerdir?

“El yordamı” ve “sektörel jargonlarla” tarif edilen çeşitli pratik tanımları vardır seyirci profilinin… (Türkiye'de uygulanan yöntem budur ve aslında “gerçek seyirci” çok da umurlarında değildir! Onlar gişe rakamlarına ya da reklam gelirine bakarlar…)

Aslında gerçekçi seyirci profili; bilimsel araştırmayla ve seyirci beğeni / beklenti / yöneylem anketleri ve soruşturmalarıyla ortaya çıkarılan bir profildir.

Yapımcıya, senariste, yönetmene ve dağıtımcıya; bir projeyi oluştururken, geliştirirken, devam ettirirken, pazarlarken çok değerli veriler sunar bu veriler.

Ama bu, Türkiye'de pek önemsenmez, dikkate alınmaz, uğraşılmaz, bunlara bütçe ayrılmaz…

O yüzden de projeler, filmler, diziler, yapımcılar çoğu kez kıç üstü oturur!

Halktan ve onun ruhundan, ihtiyaçlarından, onun gerçek hikâyelerinden, dertlerinden uzak oldukları için filmler batar, diziler erken final yapar!

 

3.

SİHİRLİ SİNEMA

Bilinçli seyirciler, insanlar; kendini, içinde yaşadığı toplumu, çağdaşlarını ve dertlerini yine onlara anlatıp ayna tutan, onları çözümlere ulaştıran şifalı hikâyeler istiyorlar... Bir kısmı bunun farkında olmasa da…

O HALDE, EEEY! YETKİN, YETENEKLİ VE “SÖYLEYECEK SÖZÜ OLAN” VE ONU “NASIL ANLATACAĞINI BİLEN” SİNEMACI! 

Seyircinin hassasiyetlerini, hususiyetlerini, biricik ve benzersiz durumlarını, “kim” olduğunu, “nerede”, “hangi durumların, zamanların, çözümsüz dertlerin içinde”, “neler yaşadığını” gözeterek kur ifadeni/hikâyeni, çek filmini!

Cezbedici, kalbini fethedici, çözümleri gördürtücü ve kuşatıcı bir yumuşaklıkla ve ilhamla kavra onun gönlünü ve çimdikle beynini! 

O zaman, görüntüye dönüşen kelimelerinin nasıl da sihirli şekilde kalplere tesir ettiğini, an’a şifalar saçtığını göreceksin… 

 

 


Bu haber toplam 344 defa okunmuştur

Yazı Yorumları ( 0 Adet)

Adınız
E-mail Adresiniz
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Yazıya Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?

Yazarın Diğer Yazıları