HABER ARAMA
  • DOLAR6,0802
  • EURO6,8436
  • ALTIN251,2445
  • BIST 10086.072
SON DAKİKA HABERLER
ANKET
Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?
Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?
  • Gayet Güzel
  • Kullanışlı
  • Beğenmedim
  • Daha iyisi olabilirdi
HABER ARŞİVİ
Lütfen Bir Tarih Seçiniz
FINDIK BORSASI
25 Mayıs 2019 Cumartesi
Fındık Fiyatı


16 TL - 16,50 TL
PUAN DURUMU
NAMAZ VAKİTLERİ

ŞÜKRÜ KARAMAN

ŞÜKRÜ KARAMAN

Yakup’un “Kapı”sı

17 Nisan 2019 Çarşamba Saat: 08:42

2012 yılında oynadığı “Elveda Katya”nın ardından uzun süre film setlerinden elini ayağını çeken Kadir İnanır, ,“Kapı” ile seyirciye yeniden “merhaba” diyor.

Daha çok TV dizileri ile tanınan Nihat Durak’ın yönetmeni olduğu  “Kapı”  değişik konusu ile dikkatleri üzerine çekiyor.  Türk sinemasında bugüne değin ele alınmayan, ilginç ve sarsıcı senaryosunun yanında Vahide Perçin, Erdal Beşikçioğlu, Timur Acar, Aybüke Pusat, Nilay Erdönmez gibi oyuncuların rol aldığı “Kapı” hemen izlenip, unutulacak yapımlardan değil.

Mardin’den Berlin’e göç etmiş bir Süryani ailesi, torunlarının yaş gününde gelen bir telefonla sarsılıyor, 25 yıl önceki acıları yeniden canlanıyor. Gizemli bir şekilde öldürülen oğullarının cesedini teşhis etmek üzere baba Yakup (Kadir İnanır),  anne Şemsa (Vahide Perçin) ve torun Nardin (Aybüke Pusat) Türkiye’ye, Mardin’e doğru yola koyuluyor.

İşinin ehli ağaç ustası Yakup ile Şemsa, kuyuda bulunan cesedin öldürülen oğulları Mikail’in olup olmadığını araştırırken, diğer yanda25 yıl önce terk ettikleri evlerini ziyaret ederek hüzünlü anıları tazelenir. Yakup, bakımsızlıktan ötürü viraneye dönüşen eve girdiğinde oğlu Mikail ile birlikte yaptığı  kapının çalındığını fark eder. Çılgına dönen Yakup, Mikail’in alın teri, emeği bulunan birlikte oya gibi işledikleri ceviz ağacından yapılan kapının peşine düşer.

Çok geçmeden yolları yörenin tarihi eser kaçakçısı ganimetçi Remzi (Timur Acar) ile kesişir.  Yakup,  yanında torunu Nardin ve Remzi ile birlikte oğlundan kalan tek anısı kapıyı aramaya koyulur. Mardin’den başlayan, Kayseri ile devam eden yolculuk İstanbul-Çukurcuma’da son bulur.

Oğlunun anısı uğruna birlikte göz nuru döktükleri, emeğinin ürünü kapıyı inatla arayan Yakup, yol boyunca Remzi’nin fırlamalıklarına dayanamasa da sonuca ulaşabilmek için göz yumar. Çünkü Remzi, kendisine yardımcı olabilecek tek kişidir.

Son derece sağlam öyküsü ve anlatımı ile uzun süre unutulmayacak “Kapı”, bugüne dek “Babam”, “İlk Aşk” ve “Mutlu Aile Defteri” filmlerini yöneten Nihat Durak’ın ustalık döneminin  usta yapım olarak karşımıza çıkıyor.

Film bir anlamda, Anadolu’dan göçe zorlanmış, zorunlu nedenlerden ötürü yurtlarından edilmiş insanların öyküsü aslında. Ne denli paralar verilerek satın alınsa da kapının asıl sahibinin ona hayat verenler, uğrunda emek harcayanlar ve ter akıtanlar olduğu mesajını veren Nihat Durak, bu yanı ile “emeğin en kutsal değer” mottosunu bir kez daha anımsatıyor.

Dediğim gibi, öyküsü ve oyunculukları ile her daim hatırlanacak, Türk sinemasında yerini alacak “Kapı” bir anlamda “yol filmi” niteliğini de hak ediyor. Zira, Remzi’nin pikabı ile Mardin’den başlayan ve İstanbul’da noktalanan yolculuk filmin en renkli, göz okşayıcı sahnelerini oluşturuyor.

Uzun süre sinemadan elini ayağını çeken Kadir İnanır, ağaç ustası Yakup karakteri ile yine oyunculuğunu konuşturuyor. Mimik ve hareketleri ile oğul acısını içine gömen babaya can verirken yine döktürüyor, izleyiciye hissettiriyor. Kadir İnanır’ın oyunculuğu Yakup’u inandırıcı kılıyor.

Vahide Perçin, oyunculuğu ile acılı anneyi başarılı şekilde gözler önüne seriyor, kuyu başındaki çığlıkları ile yürekleri sızlatıyor. Torun Nerdan’da Aybüke Pusat yeni oyuncu olmasına karşın rolünün altında fazlasıyla kalkıyor. Günümüz teknoloji bağımlısı genç karakterine başarılı şekilde can veriyor.   

Ganimetçi Remzi’yi oynayan Timur Acar, etkileyici performansı ile adeta büyülüyor desek abartmış olmayız. Kısa yoldan zengin olmayı,  köşe dönmeyi amaçlayan, üç kağıtçı işini bilir Remzi’ye hayat veren Timur Acar oldukça etkileyici, oldukça dikkat çekici.

Sonuçta, “Kapı” sinemaseverlerin kayıtsız kalamayacağı, bugüne değin işlenmeyen konusu, öyküsü ve oyunculukları ilgiyi fazlasıyla hak eden film. Uzun süre sinemadan ayrı kalan Kadir İnanır, olgunluk döneminde de oyunculuğundan bir şey yitirmediğini, aksine üzerine koyduğunu bir kez daha gösteriyor.


Bu haber toplam 258 defa okunmuştur

Yazı Yorumları ( 0 Adet)

Adınız
E-mail Adresiniz
Güvenlik Kodu Lütfen Resimdeki kodu yazınız
Bu Yazıya Yorum Yapılmamış.
İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz?

Yazarın Diğer Yazıları